Hvorfor have et grafisk element i sin virksomhedsidentitet?
Et grafisk element er ganske simpelt en grafik som er en del af dit brand. Grafikken kan bygge på form og farve eller på grafiske udtryk, det vigitige er at elementet er genkendeligt og altid bliver brugt på den samme måde. Her kan man se et rigtig fint eksempel på et meget brugbart og velfungerende grafisk element: https://frederikshavn.dk/politik/om-kommunen/designguide/designguide/grafisk-element/
Dit grafiske element kan fortælle en masse om dit brand, det kan tilføje energi og fart til et Sportsbrand, det kan give varme og venlighed til en hjælpeorganisation, det kan give seriøsitet til en advokat, men vigtigst er at det giver genkendelighed og er et bindeled mellem dit logo, dine billeder, dine trykte og digitale materialer og alt andet dit brand beskæftiger sig med. Det har ud over dette også den fordel at du ikke behøver at smide dit logo på alt ting og alle vejen, hvilket hurtig kan give en negativ branding effekt da du udmatter folk med din branding og giver dit brand et deseprat udtryk, brug det grafiske element som support til dit logo istedet.
Logo Studio designer grafiske elementer, også selvom du ikke ønsker et nyt logo design. Det er en rigtig god idé at få udviklet en design manual hos Logo Studio, hvor det er defineret hvordan et grafisk element kan bruges. Tag kontakt idag og lad os tage en snak om dine behov.