Logo priser
Prisen bliver altid aftalt efter et møde hvor opgaven bliver uddybet og forventninger til levering bliver afstemt, så tag kontakt med det samme og lad os tage en snak.
Faktorer som kan påvirke prisen på et design:
- Kompleksitet af opgaven
- Specifikke ønsker til design (Fx 3D eller illustrationer)
- Mange/specifikke filtyper til levering
- Extraordinært mange rettelser (Rettelser er som udgangspunkt med i tilbud og gratis)
- Ændring i design brief (At skifte retning med designet)
- Tidslinje
Det er en rigtig god ide at få udarbjedet en design manual til sit brand, en design manual indeholder logo samt farver, fonte, dokumenter, grafiske elementer og meget mere som alt sammen udgører dit brand. Du kan læse mere om design manualer her
1) Er et logo vigtigt?
Dit logo er dit ansigt, din stemme, din identitet. Jeg tror på at godt design kan understøtte et godt liv. Det er vigtigt at arkitektur er flot, vi går op i vores tøj og vores hus, vi går op i at holde os i form… alle disse ting er ikke blot fordi vi føler os usikre eller fordi vi skal, det er fordi det løfter os og glæder os. Et godt professionelt logo skal bruges, du skal se det hver dag og du skal vise det til dine kunder. Få det på plads, få det designet af en professionel.
2) Hvorfor skal jeg have et logo?
Et godt logo er genkendeligt og skaber en unik følelse, det skal give mening i forhold til afsenderen. Når vi ser Røde-Kors eller A.P Møller Mærsk ved vi præcis hvad det drejer sig om, dette kan kun opnås ved at bruge det samme logo på alle platforme, over længere tid og samtidig give mennekser en god oplevelse af dit brand. Derfor er det vigtigt at have et logo som fungere over alt og som fungere i langt tid, som er genkendligt og som er personligt, så mennesker kan opbygge et forhold til det.
3) Er der mange logo formater og typer?
Et logo, og grafik generelt kommer i rigtig mange formater og farvetyper, såsom rgb, cmyk, pantone, jpg, png, svg osv. Disse formater skal bruges til trykfiler, hjememsider, bilfolier og alt andet grafisk materiale. Det er vigtigt at sørge for at du altid brander dig selv på sammen måde, med samme log og de samme farver på ALLE platforme, at du sørger for at have et konsistent visuelt udtryk. Jeg levere altid logoet i mapper som indeholder en masse forskellige fil-typer som kan bruges til forskellige medier, så når en trykker eller webdesigner spørger om dit logo, så ved du præcis hvad du skal sende.
4) Er et logo pengene værd?
Et logo er alle pengene værd, hvis du sørger for at bruge det rigtigt og sørger for at folk har en god oplevelse og opfattelse af din virksomhed. Logoet er en måde hvorpå man hurtigt kan genkende din virksomhed og noget som man husker, oftest fordi det giver mening i forhold til dit navn eller dit erhverv, det er veldokummenteret at god branding og et godt logo er pengene værd, men det går hånd i hånd med god service og god forretningssans.
5) Bureau eller freelance
Om du vælger et design bureau eller en freelance designer kan godt have betydning, men i sidste ende er den kreative løsning uafhængig af både pris og ressourcer, den gode idé kan komme til alle. Som freelancer og enkeltmandsvirksomhed tilbyder jeg en langt lavere pris for mine logoer end du ellers vil se hos bureauer, dette betyder ikke at kvaliteten er dårligere, det betyder at jeg arbejder fra et hjemmekontor og ikke skal betale for medarbejdere, kaffe (men jeg giver altid gerne en kop) og kontor.
6) Hvad er et godt logo?
Jeg har 3 grundsten jeg designer ud fra: Et logo skal være passende – til sin branche og til sit publikum, det skal være karakteristisk og anderledes nok til at kunne skabe genkendelighed og det skal være enkelt, enkelt nok til at fungere på alle medier og i alle størrelser. Med disse 3 grundsten kan vi sikre os et godt design. Vil du vide mere om de tekniske aspekter af hvad jeg levere kan du læse mere under priser
Vi køber ikke den billigeste bil eller den billigeste jakke… vi køber et produkt som vi stoler på
Lad os tale om dine behov?
Tag en gratis og uforpligtende samtale inden opstart af projekter. Har du spørgsmål til priser, leveringstid eller andet er du også meget velkommen til at tage kontakt.
Tag direkte kontakt på: tlf. 26 80 21 05 eller på jonas@logo-studio.dk